En fantastisk jobbfest

Michael Jackson e alltså död, de har ju knappast undgått någon. Själv såg jag det på texttv i torsdags kväll och det blev det största samtalsämnet på fredagen i stekarrummet på jobbet. Jag fick även ett par sms på natten till fredagen som berättade nyheten, men sen fick jag tillbaka ett argt mess när jag svarade att jag inte brydde mig om det. Visst han e ju, förlåt var ju en världsartist men hans musik har aldrig sagt eller gett mig något. Så min fråga e varför jag ska bli idiotförklarad bara för att jag inte kommer sakna honom som artist. Det, för mig, enda tråkiga e väl att han lämnat sina barn faderslös. Hans musik skiter jag fullkomligt i.

Nu sitter jag på jobbet iaf, mitt andra jobb alltså, o har de ganska tråkigt. Trodde med tanke på vädret att det skulle va lite mer folk här idag än vad det e men de e ganska skönt ändå. Lite seg i skallen e man oxå efter gårdagens bravader med jobbet. Vi hade nämligen sommarjobbfest. Knallade från jobbet vid tvåbläcket igår o tog oss via bulle ut på Djurgården där det dukades upp till en redig picnick. Men först brännboll som tyvärr mitt lag torskade alldeles för stort i, men kul som faan var det iaf. Sen var det då ännu mera dricka o käk. Käk som bestod av potatissallad, revbenspjäll, kycklingklubba o lax. Det var fasansfullt gott kan jag tala om. Vi fick även lite biobiljetter av bossarna som gav lite hintar om en trevlig kickoff i slutet av sommaren. Spännande...
Men iaf så begav vi oss därifrån till den kungliga motorbåtsklubben där vi hoppade ombord på Connys båt o drack lite mer o pratade strunt för att senare ta oss till Gröna Lund där vi skulle köra femkamp. Vi började dock självklart med en öl uppe vid barerna därinne. Femkampen gick väl bra till en början för att gå åt helvete mot slutet. Men lajbans var det. Vårt lag torskade dock igen men det gjorde inget för precis då blev det mera öl. Sen sjöng vi i kön till Insane men det roliga varade bara några få sekunder för åkgrejen va inte värt pengarna. Efter att även ha åkt den äldre bergodalbanan tog vi oss vidare tillbaka till Connys båt där det blev mera vin o baguetter. Så för att sammanfatta det hela så kan man säga att det var skitkul. Mera sånt.

O nu har jag semester, om man bortser från den här helgen. O på tisdag blir de Arvika.

Puss o hej

Kommentarer
Postat av: Lill Mats

haha laddad inför Arvika nu då? ;)

2009-06-27 @ 19:11:31
URL: http://daniel.hjelmtorp.com
Postat av: Nicke

laddad till max e jag

2009-06-27 @ 19:37:09
URL: http://psychohead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




















RSS 2.0